panisalon.pl
Pozycjonowanie

Wyszukiwarki kochają mnie: Pozycjonowanie z pasją!

Zofia Pianka8 grudnia 2023
Wyszukiwarki kochają mnie: Pozycjonowanie z pasją!

Pozycjonowanie stron internetowych (ang. Search Engine Optimization) to szereg działań marketingowych mających na celu uzyskanie możliwie najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarek internetowych (np. Google). Bardzo często pozycjonowanie nazywane jest również optymalizacją danej strony internetowej dla wyszukiwarek lub po prostu SEO.

Twój klient szuka w Google

Skąd to wiadomo?

Po prostu to narzędzie internauci wykorzystują najchętniej – udział Google w rynku wyszukiwarek w Polsce wynosi już 97%
Walczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania może każdy materiał, jaki tylko uda się odczytać i zaindeksować robotom sieciowym Google. Udział w tym niełatwym wyścigu mogą brać zarówno firmowe serwisy i sklepy internetowe, jak i blogi i portale o innym charakterze. W zależności od tego, czy zależy nam na promocji ogólnopolskiej (lub nawet ogólnoświatowej!) czy też widoczności witryny dla użytkowników z naszej okolicy, pozycjonowanie strony internetowej możemy podzielić na lokalne i globalne. Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak działania prowadzące do uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarce Google przede wszystkim dla użytkowników z naszego miasta lub regionu. Globalne to natomiast działania prowadzące do wyświetlenia promowanej witryny w całym kraju, niezależnie od regionu z którego wyszukuje użytkownik. Lokalne SEO to dobre rozwiązanie w szczególności dla małych firm i przedsiębiorstw, które nie prowadzą działalności online, a swoje usługi wykonują wyłącznie w siedzibie firmy (np.: fryzjer, mechanik samochodowy, restauracja lub hotel). W przypadku firm prowadzących swoją działalność przez Internet (np. tworzenie stron www, księgowość online) oraz sklepów internetowych z możliwością sprzedaży wysyłkowej warto zainwestować w szerszą promocję – SEO w ogólnych (krajowych, globalnych) wynikach wyszukiwania. Gdzie możesz pokazać swoją firmę w Google?

Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google?

Wyniki wyszukiwania najczęściej dzielą się na dwa typy. Mowa o naturalnych wynikach wyszukiwania, nazywanych też organicznymi, oraz wynikach płatnych, należących do programu Google Ads. Organiczne wyniki wyszukiwania to właśnie ta część, na którą bezpośredni wpływ ma pozycjonowanie stron www w Google. Na widocznym zrzucie ekranu ten fragment wyników został zaznaczony kolorem zielonym. Zazwyczaj na pierwszej stronie prezentowanych jest dziesięć wyników naturalnych, jednak w zależności od zapytania użytkownika, liczba ta może się zmieniać.

Kolorem czerwonym oznaczyliśmy reklamy, za które Google pobiera opłaty. Mogą być wyświetlone zarówno u góry, jak i u dołu wyników naturalnych. Najczęściej płatne reklamy prezentowane są w formie tekstowej, mogą jednak przedstawiać np. produkty ze sklepu internetowego wraz z ich zdjęciem i ceną. Google bardzo stara się ułatwić życie użytkownikom i maksymalnie skrócić czas odnalezienia interesujących ich informacji. Właśnie dlatego wyniki wyszukiwania mogą być wspomagane dodatkowymi elementami, takimi jak na przykład tzw. lokalny 3-pak z wynikami z Map Google. Ten element zaznaczony został kolorem żółtym. Dla właścicieli strony internetowej zarówno płatna reklama (kampania Google Ads), jak i obecność w lokalnych wynikach wyszukiwania może okazać się doskonałym wsparciem pozycjonowania strony internetowej. Warto przy tym pamiętać, że fakt uczestnictwa w programie Google Ads nie ma bezpośredniego wpływu na efekty standardowego pozycjonowania w naturalnych wynikach wyszukiwania. Co jeszcze warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron www?

Pozycjonowanie stron (SEO)dlaczego warto?


Dlaczego skuteczne pozycjonowanie strony www w Google jest takie ważne? Trudno nawet wyobrazić sobie, jak ogromną liczbę zapytań internauci wprowadzają do wyszukiwarki każdego dnia – a liczba ta stale rośnie! Wg bardzo przybliżonych wyliczeń w ciągu tylko jednego roku wyszukiwarka obsłużyła:

Jeszcze trudniej obliczyć, jaki potencjał marketingowy stanowi to dla firm i ich strony www! Obecność w wynikach wyszukiwania tej najpopularniejszej wyszukiwarki Google pozwala na potencjalne wyświetlenie swojej „reklamy” nawet kilkaset razy w ciągu dnia – w zależności od tego, jak często wyszukiwane są usługi podobne do oferowanych! Stąd już prosta droga do pozyskania potencjalnych klientów!
Według badań firmy Gemius z wyszukiwarki Google korzysta niemal 97% polskich internautów. Dorównanie w tej materii Google, które niezmiennie od lat zajmuje czołowe miejsce w rankingu wyszukiwarek, jest praktycznie niemożliwe. Z pewnością każdy z Państwa niejednokrotnie szukał za pomocą Google informacji, usług lub produktów, albo porównywał oferty sklepu internetowego. Być może również dzięki obecności danej firmy w wynikach wyszukiwania dokonali Państwo zakupu przez Internet lub podpisali umowę z inną firmą.

Czym zajmuje się specjalista SEO?

Pozycjoner to dobry duch każdej strony internetowej. Nieustannie czuwa nad jej właściwą optymalizacją – analizuje dane strukturalne, monitoruje wyniki oraz przedstawia klientowi efekty swoich działań. Do jego najważniejszych zadań należy dobór słów kluczowych na podstawie najczęściej wyszukiwanych fraz przez użytkowników w temacie związanym z daną branżą.

Określa, które z nich należy wdrożyć na stronę internetową, aby zwiększyć jej pozycję w wyszukiwarce Google. Planuje także kampanię pozycjonowania strony w porozumieniu z klientem – stara się poznać jego potrzeby, precyzyjnie przedstawia opracowaną strategię pozycjonowania strony www oraz regularnie wysyła raporty z wykonanych prac. Obowiązkiem specjalisty SEO jest także analiza widoczności witryny oraz konkurencji w celu znalezienia tych obszarów, które wymagają poprawy. Następnie przychodzi czas na optymalizację techniczną strony www, która obejmuje: sekcję HEAD, kod źródłowy, duplikaty treści i wiele innych. Powinien wykazywać się znajomością podstaw HTML/CSS, popularnych CMSów, link buildingu, UX itp. Niektóre zmiany wprowadzane na stronie internetowej wpływają na jej wygląd, a inne działają od zaplecza (przeprowadzane są pod kątem wyszukiwarek). Specjalista SEO musi na bieżąco śledzić zmieniające się algorytmy Google i dopasowywać strony internetowe swoich klientów do najnowszych trendów. Ważne, aby biegle posługiwał sie takimi programami i narzędziami SEO, jak: Google Search Console, Google Analytics, Senuto, Semstorm czy Surfer SEO.

Pozycjoner wykonuje prace on-page (struktura strony, nasycenie słowami kluczowymi, meta tagi itp.) oraz off-page (linkowanie zewnętrzne, analiza konkurencji, wizytówka Google Moja Firma itp.). Współpracuje także z copywriterami w celu opracowania strategii Content Marketingu. Oczywiście wszystkie wprowadzone zmiany wymagają stałego monitorowania, a w razie konieczności modyfikacji strategii pozycjonowania. Optymalizacja strony internetowej to czasochłonny i długotrwały porces, który wymaga bogatej wiedzy z zakresu SEO.

Sprawdź: https://www.sunrisesystem.pl/pozycjonowanie-stron/

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Co to jest heterochromia centralna? Tajemnicze zjawisko wTwoim oku
  2. Jak pielęgnować suche włosy? 5 zasad, które odmienią ich wygląd
  3. Hurtownia fryzjerska online: Najlepsze produkty w atrakcyjnych cenach
  4. Najlepsze cienie do powiek - ranking, palety, porównanie
  5. Co najbardziej powoduje cellulit?
Autor Zofia Pianka
Zofia Pianka

Jako recenzentka kosmetyków dzielę się na blogu opiniami na temat nowości beauty - marek i produktów dostępnych na polskim rynku. Wskazuję wartościowe kosmetyki.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Skuteczny audyt SEO online: Kluczowe kroki do optymalizacji strony
PozycjonowanieSkuteczny audyt SEO online: Kluczowe kroki do optymalizacji strony

W Internecie, gdzie konkurencja jest silniejsza niż kiedykolwiek, sukces Twojej firmy może zależeć od kilku kluczowych decyzji. Jedną z nich jest zdecydowanie się na audyt SEO online. To jak dokładna inspekcja, która odsłania ukryte możliwości i wskazuje drogę do lepszego widoczności Twojej strony w sieci.

Pozycjonowanie lokalne krok po kroku: Od A do Z.
PozycjonowaniePozycjonowanie lokalne krok po kroku: Od A do Z.

Pozycjonowanie lokalne to zespół działań onsite oraz offsite zmierzających do podniesienia poziomu widoczności witryny na określony zestaw fraz kluczowych w kontekście tylko jednego regionu, miasta bądź dzielnicy (w przypadku dużch miast).

Wyszukiwarki kochają mnie: Pozycjonowanie z pasją!